Точно 1522,80 лева успяха да съберат членовете и симпатизантите на силистренския мотоклуб „Свободните мотористи“ за една седмица в благотворителната си акция в полза на 70 деца, посещаващи Центъра за комплексно обслужване на деца с увреждания и хронични заболявания в Силистра.

Сумата е с 500 лева повече, от събраните в същата кампания на мотористите миналата година 1024 лева. Секретарят на мотоклуба Пламен Неделчев не скри изненадата и възхищението си от добрия факт, че въпреки или именно поради епидемията силистренци са били по-щедри. Кметът д-р Юлиян Найденов дарил 200 лева лични средства в една от дарителните кутии, благодариха му мотористите.

Днес по обяд трите кутии бяха отворени от адвокат Веселин Василев, парите преброени и описани. Бе съставен констативен протокол, подписан от представители на клуба и на Центъра за деца.

Поради законови формалности събраната сума ще бъде преведена директно на мебелна фирма в Силистра. Тя ще изработи специализирани мебели за обзавеждане на зала за обучение по метода „Монтесори“, заявиха представителите на здравната институция. Те благодариха от сърце от името на 25-членния колектив от лекари и педагози за оказаната помощ за болните силистренски деца.

От своя страна „Свободните мотористи“ коментираха, че благотворителните им кампании ще продължат и догодина, в зависимост от състоянието на страната в пандемията.

Какво представлява методът „Монтесори“ за обучение и възпитание на децата?

Според него обучението и възпитанието на децата трябва да започне преди 3-годишна възраст като най-общо този метод се случва без манипулиране на поведението чрез наказания и награди. А главната цел на метода е свързана с общуването – между деца и възрастни, между деца и деца. То се разделя на няколко етапа. От 0 до 3 години – време, в което се развива детската душевност, която се влияе от тази на възрастните. От 3 до 6 години – детето се влияе най-често от онези възрастни, които са най-близо до него чисто душевно. От 6 до 12 години – детето расте без промени. От 12 до 18 години – в този етап се случват промени, свързани с растежа и те доста наподобяват промените от първия етап

Най-важното за метода „Монтесори“ е, че всяко дете е индивидуално и към него трябва да се подхожда по този начин. Точно по тази причина няма единна програма или метод, по който да възпитаваме всички деца. Затова и материалите, които се ползват при метода „Монтесори“ са разнообразни: практически и сензорни умения, език и математика и други, като всичко е свързано със заобикалящия свят.

Именно поради тази причина обзавеждането на подобна зала е от голямо значение при възпитанието и обучението на децата с физически или ментални увреждания и хронични заболявания.